Va e frică de zborul cu avionul? În curând vă va fi groază!

25 Mar 2019

Zborurile comerciale se vor confrunta cu de trei ori mai multe turbulențe în următoarele decenii, potrivit concluziilor unui studiu recent efectuat în Marea Britanie si publicat de The Telegraph.

  • Va e frică de zborul cu avionul? În curând vă va fi groază!

Experții au avertizat că riscul de răniri suferite în timpul zborurilor va crește, iar pasagerii se pot aștepta să petreacă mai mult timp în scaune cu semnalul de avertizare pentru legarea centurii pornit, din cauza condițiilor de zbor înrăutățite de schimbările climatice.

Pe unele rute populare, cum ar fi zborurile transatlantice, cazurile de turbulențe se vor înmulți cu 180%, în timp ce în Europa rata de înmulțire a unor astfel de evenimente va crește cu 160%.

Studiul estimează că până în 2050 rata vătămărilor corporale suferite în timpul zborurilor aproape se va tripla proporțional cu înmulțirea turbulențelor.

''Turbulențele sunt în creștere pe glob, în toate anotimpurile și la multiple altitudini de croazieră'', a declarat Paul Williams, profesor de Științe Atmosferice la Reading, care a condus studiul recent. ''Această problemă nu va face decât să se înrăutățească odată cu schimbarea continuă a climei'', a precizat acesta.

CAT reprezintă cel mai problematic tip de turbulențe cu care se confruntă liniile aeriene deoarece sunt invizibile și nu pot fi detectate pe radar, precizează The Telegraph. Încălzirea globală accentuează acest fenomen prin întețierea instabilității vântului la înălțimi mari și prin creșterea frecvențelor ''golurilor de aer''.

Chiar și cele mai severe turbulențe nu reprezintă o amenințare pentru siguranța unei aeronave comerciale, însă acestea pot provoca vătămări corporale celor aflați la bord. În luna iunie, 20 de persoane au fost rănite, unele dintre ele suferind fracturi și contuzii la cap, în timpul unui zbor al China Eastern Airlines care decolase de la Paris și se îndrepta către China de Sud Vest și care s-a confruntat cu turbulențe.

Numărul persoanelor rănite înregistrate anual este de doar câteva sute, însă experții sunt de părere că acest lucru este cauzat de sub-raportarea vătămărilor minore, iar cifra reală este semnificativ mai mare.

Producătorul Boeing a anunțat că pregătește testarea unei tehnologii laser care le va permite piloților să detecteze prezența CAT cu circa zece mile înainte, deși ținând cont de viteza de croazieră de aproximativ 550 mile pe oră a majorității aeronavelor de pasageri, acest lucru va oferi un timp de reacție de doar circa 60 de secunde.

Doctor Manoj Joshi din cadrul Universității East Anglia, coautor al cercetării, a declarat că ''acest studiu reprezintă un exemplu în plus al modului în care schimbările climatice au efect nu numai asupra creșterii temperaturii de la suprafață, ci și a circulației atmosferice''.

SHARE