Sunrise Express - Trenurile de lux japoneze, cu un secol inaintea celor europene

18 Feb 2019

1960 a fost momentul creșterii economiei Japoniei și o parte din această creștere s-a reflectat în crearea căilor ferate; liniile feroviare de mare viteză au fost inaugurate în 1964.

  • Sunrise Express - Trenurile de lux japoneze, cu un secol inaintea celor europene
  • Sunrise Express - Trenurile de lux japoneze, cu un secol inaintea celor europene
  • Sunrise Express - Trenurile de lux japoneze, cu un secol inaintea celor europene
  • Sunrise Express - Trenurile de lux japoneze, cu un secol inaintea celor europene
  • Sunrise Express - Trenurile de lux japoneze, cu un secol inaintea celor europene
  • Sunrise Express - Trenurile de lux japoneze, cu un secol inaintea celor europene
  • Sunrise Express - Trenurile de lux japoneze, cu un secol inaintea celor europene
  • Sunrise Express - Trenurile de lux japoneze, cu un secol inaintea celor europene

În acest timp, multe trenuri expres și de noapte au atins o mare popularitate în țară, dar, in timp,au fost umbrite de masini și avioane, astfel că popularitatea lor a scăzut după anii '70. japonezii au început să se gândească la reinventarea lor, pentru a le face din nou un mijloc atractiv de transport.

Printre trenurile nocturne care si-au pastrat popularitatea de-a lungul anilor se numara si Sunrise Seto și Sunrise Izumo, care au traseul de la Tokyo la Okayama. Inainte de a ajunge la Okayama, ele sunt conectate formând un singur vehicul cu 14 vagoane; apoi, se despart pentru a merge în destinații diferite.

Trenurile părăsesc Tokyo la ora 22 și ajung la 7:27 dimineața la Takamatsu și la 9:58 la Izumoshi; șederea peste noapte se poate asemana perfect cu o noapte petrecuta într-un hotel de lux, iar experienta, pe langa ca este foarte placuta, este si diferita.

Călătorii au cabane private numite "nobi nobi" și care le permite să se întindă în timp ce călătoresc. "Nobi nobi" sunt gratuite, dar pentru cei care doresc paturi normale, pretul de a beneficia de o cabina complet utilata este de 17.000 de yeni (135 euro).

Zonele de folosință comună includ un duș pe care pasagerii îl pot utiliza timp de 6 minute după cumpărarea unui card.

Alte facilități din tren includ toalete, automate, saloane și cafenele care ii fac pe călători să se simtă ca acasă.

În zonele de lux ale trenului, unde există camere cu aspect clasic și cu panouri din lemn sau camere care arată ca hoteluri, puteți chiar să gustați meniurile proiectate de bucătari care au lucrat la restaurante cu Michelin, pentru prețul “modest” de 8 900 de euro.

De remarcat este insa ca oricine are acces in acest tren, indiferent de statutul financiar: asa cum este mentionat mai sus, o cabina cu un pat normal costa 135 de euro (cat costa la noi trenul pana la Timisoara, oare? Nu vorbim de conditiile din trenurile japoneze).

Europenii care au avut norocul sa calatoreasca cu aceste trenuri spun ca tarile "batranului" continent sunt departe de a ajunge la aceste standarde. “Am fost acum 50 de ani cu aceste trenuri si nici acum nu am ajuns sa avem ceva asemanator)”, scrie John Weir Rettray.

SHARE