Brand-urile de lux distrug produsele nevândute, pentru a nu ajunge să fie purtate de cei care nu le 'merită'

21 Noi 2018 | scris de Medeea Moldovan

De multă vreme nu haina îl face pe om, ci eticheta ei, într-o lume ce aparține din ce în ce mai mult aparențelor și nu substanței...

  • Brand-urile de lux distrug produsele nevândute, pentru a nu ajunge să fie purtate de cei care nu le 'merită'

Ce face Burberry ca să-și mențină poziția de brand de lux și ca produsele sale să nu devină unele de duzină, iar țoalele lor să ajungă să fie purtate de oameni care nu le-ar merita? Simplu, distrug ceea ce nu s-a vândut! 

Burberry, linia de îmbrăcăminte recunoscută pentru calitatea și design-ul exclusivist, la pachet cu un preț prohibitiv, a distrus, în ultimii cinci ani, produse în valoare de 90 de milioane de lire, 28 dintre acestea numai anul trecut, informează The Times.

Rata produselor trimise la casare a crescut cu 50%, în ultimii doi ani, pe fondul scăderii vânzărilor, lucru care i-a îngrijorat pe acționarii Burberry, care și-ar fi dorit măcar ca o parte din hainele distruse să le fi fost oferite lor, în calitate de investitori privați.

Burberry a admis că a ars produsele nevândute, dar apelând la specialiști în incinerare, pentru a nu dăuna mediului. Reprezentanții săi au declarat că practica este des întâlnită în industrie și că nu sunt singurul brand de lux care distruge produsele retrase de pe piață, pentru a-și proteja proprietatea intelectuală și valoarea brandului

Se pare că producătorii nu-și doresc ca etichetele lor să fie vândute cu discount, în alte magazine, sau să fie purtate de persoane care nu le-ar merita, distrugându-se astfel exclusivismul brand-ului.

H&M a recunoscut că au ars produse nevândute pentru a ajuta la încălzirea unui mic orășel suedez, Vastera, iar Richemont, compania ce deține brand-urile Cartier și Montblanc, a distrus, în doi ani, ceasuri în valoare de 400 de milioane de dolari.

SHARE