Despre ce este vorba in faimoasa dieta oloproteica, lansata in Romania de clinica doctorului Constantin Stan

17 Mar 2019

Persoanele care doresc sa scape de kilogramele in plus si sa urmeze dieta oloproteica trebuie sa aiba neaparat consilierea si supravegherea medicului, asa cum veti vedea in randurile urmatoare. Dieta este contraindicata in cazul unor afectiuni precizate de doctor.

  • Despre ce este vorba in faimoasa dieta oloproteica, lansata in Romania de clinica doctorului Constantin Stan

Numita si dieta Blackburn, regimul reprezinta o variantă a dietei ketogenice, care permite persoanelor sa piardă în greutate rapid.

Principiul de funcționare este inducerea cetozei bazate pe mese substitutive realizate prin preparate proteice și fibre, suplimente minerale și vitamine.

Este o dietă de slăbit foarte potrivită pentru persoanele obeze și este adesea folosită, cu succes, informeaza site-ul dietaok.it

Dieta Blackburn este în esență "lichidă", ea oferă, de fapt, un ciclu de 21 de zile în care alimentele sunt în general distribuite după cum urmează:

- 2 shake-uri de înlocuire a meselor pe bază de proteine ​​din zer și apă;

- 1 masa pe zi (pentru a alege între prânz sau cină), carne sau pește, însoțite de legume fibroase (spanac, fenicul, sparanghel etc)

- 2 gustări pe zi pe bază de shake-uri integrate cu fibre, minerale și vitamine.

Punctele cheie ale dietei oloproteice Blackburn

- este o dietă hipocalorică foarte restrictivă, cam aproximativ 800 de kcal pe zi.

- Conținutul de carbohidrați (zaharuri) și lipide (grăsimi) în timpul celor 21 de zile este practic zero. O cantitate minimă (mai mică de 20 g) este prezentă în singura masă zilnică.

Lista alimentelor permise în dieta oloproteică este restrictiva

CARNE: piept de pui, piept de curcan, carne de vită, carne de vită.

PESTE: știucă, plătică, lup de mare, calcan, biban de mare, sepie, ton, somon afumat, calamar, caracatiță, cod, crustacee.

LEGUME: sparanghel, spanac, salata, fenicul, sfecla, anghinare, dovlecei, vinete, varză, ciuperci, țelină, cicoare, napi, ridichi, andive, rucola, castraveți.

CONDIMENTE: 2 lingurite pe zi de ulei de masline extra virgin; lămâie, oțet (nu balsamică), usturoi, ceapă, oregano, piper și piper.

Alimente interzise în dieta oloproteică

Pâine, orez

Cartofi, roșii, morcovi, fasole, năut, mazăre, linte

Fructe

Produse lactate (orice tip de brânză sau cremă de branza, mozzarella sau fior di latte)

Sucuri

Alcool

Băuturi și siropuri carbogazoase

Dulciuri de orice fel

Ce se întâmplă după ciclul de 21 de zile în dieta oloproteică

La sfârșitul de 21 de zile, urmeaza o dietă de întreținere, care prevede o reintroducere progresivă a carbohidraților, initial disociat, adică fara a amesteca carbohidrați și proteine la aceeasi masa și consumarea fructe intre mese.

Ulterior, planul este de a reveni la o dietă completă, echilibrată și variată.

Este importantă, înainte de a începe aceasta dieta, calcularea cu exactitate a cantitatii de proteine care trebuie ingerate in shake-urile de zi cu zi. Calculele sunt facute exclusiv de medic, pe baza măsurătorilor antropometrice ale pacientului. De aceea este necesar ca persoana care doreste sa slabeasca sa să fie urmărită, pe întreaga durată a dietei, de către o persoană specializată.

Simptomele in timpul dietei oloproteice Blackburn sunt:

- Primele 3-4 zile: slăbiciune, migrenă, foame și halitoză ușoară. Creierul nu mai primește zaharuri, folosește depozitele sale de glicogen, consumând și dând producția de corpuri cetone ca sursă alternativă de energie.

- De la a cincea zi până la sfârșit: se creează cetoza și afecțiunile indicate mai sus dispar. Persoana la regim se simte mai energica și activa, simțul foamei este stabilizat.

De fapt, avantajele incontestabile sunt: scădere bruscă în greutate, lipsa de foame, energie tipic și vitalitatea data de starea de cetoza, acțiunea de „liposuctie a alimentelor“, adică diminuarea drastica a zonelor de adipozitate (de exemplu, picioare și fese).

Dezavantajele dietei oloproteice raportate sunt:

- starea de cetoza se menține în absența carbohidraților, iar introducerea lor dupa o perioada de privare a organismului de zaharuri, da loc posibilitatii asimilarii lor imediate, prin ieșirea din cetoză și favorizarea blocarii procesului de consum de grăsimi;

- Este foarte ușor, după regim, persoana aflata la regim să intre în mecanismul de "compensare a chefurilor", să manance o mulțime de carbohidrați și să puna la loc toate kilogramele pierdute.

Prin urmare, este necesar, atunci când doriți să slabiti prin aceasta dieta, sa fiti pregatiti mental pentru acest proces.

____________

Cu putin timp in urma, Andreea Berecleanu, prezentatoarea principalului Observator al Antenei 1, a scris pe Facebook cateva randuri despre dieta oloproteică .

“Dieta oloproteica a profesorului Giuseppe Castaldo a fost lansata astazi in Romania, la clinica Cronos Med. Este o dieta personalizata care trateaza cauza kilogramelor in plus si pe baza analizelor si a unui regim alimentar de 21 de zile, te scapa de excesul ponderal dar este si o resetare a organismului. Dieta oloproteica e usor de tinut, nu afecteaza musculatura, nu este prin infometare, este un stil de viata sanatos.

Amalia Nastase este prima persoana din Romania care va recurge la acest exercitiu de vointa. Amalia are un exces de peste 30 de kg, aparute in timpul ultimei sarcini, de acum 3 ani.

A incercat multe variante, dar de fiecare data s-a oprit la jumatatea drumului. De aceasta data, este hotarata sa inceapa dieta prof Castaldo, monitorizata si de medicul nutritionist al Cronos Med, Dr Ruxandra Plesea.

Amalia, iti multumim pentru sinceritate si asumare si iti tinem pumnii stransi. Succes!”, a scris vedeta.

Clinica Cronos Med apartine sotului Andreei Berecleanu, Constantin Stan, unul dintre varfurile medicinei estetice romanesti, ceea ce inseamna ca este vorba de un regim special, cu rezultate spectaculoase.

Citiți despre modul în care evoluează dieta oloproteică a Amaliei Năstase

Dieta oloproteică, Amalia Năstase, săptămâna 3: 'M-am cântărit, în sfârșit!'

Cât a slăbit Amalia Năstase, la capătul unei luni de dietă oloproteică - video

Dieta oloproteică. Amalia Nastase a slabit 20 de kilograme

Care este dieta zilnică a Amaliei Nastase, cu care a slabit 20 de kilograme - dieta oloproteică

SHARE